Kas wifiga saab turundada? – paneme kuluallika raha teenima!

 

Käesolev postitus on mõeldud eelkõige turundusega tegelevatele inimestele, et aidata murda aegunud suhtumist infosüsteemidesse.

Nimelt räägin ma täna lähemalt wifist ja võimalustustest, kuidas senine “kuluallikas” panna tulu teenima ja kuidas selle käigus ka meie külastajate elu rõõmsamaks ja paremaks muuta.

Liikudes mööda eestit ringi, on enamikel asutustel omanimeline klientidele mõeldud wifi võrk. Vahet ei ole, kas see võrk on parooliga kaitstud või ei, ega keegi ikkagi mingit ülevaadet sellest ei oma, mis seal täpselt toiumub. Edasijõudnud ettevõtted kasutavad juba nn “splash screeni”, kus palutakse kliendil nõustuda kasutustingimustega, mis oma olemuselt on juba “suur” edasiminek lihtlabasest parooliga audentimisest, sest tingimuste ees ilutseb logo.

Toome nüüd alternatiive turundusest sotsiaalmeedia vallast. Miks on näiteks FB hea keskkonda turunduseks? Vastus on lihtne: sealt saab reklaami vaatamiste kohta demograafilist infot. Makstes reklaami eest arenenud reklaamikeskkondades saame me teada seda, kes, millal ja kui kaua meie sõnumit nägi. Loomulikult tuleb seal veel mõõta seda, kuidas mingi sõnum mõjus ja milliseid tulemusi sellega saavutati – aga see on juba midagi, mis sõltub iga ettevõtte eripäradest.

Aga miks mitte siis võtta juba meile teada, tuntud ootused ja rakendada seda kohas, kus meie külastajad juba käivad?

Siinkohal näitangi, mida tänasel päeval on võimalik teha ja kuidas me tegelikult raiskame enda ja meie külastajate aega ja raha, pakkudes iganenud võimalusi mitte arvestades kliendi ootuste ja vajadustega.

 Alustame logimisest

Avalehekülg wifisse sisenemiseks on vajalik ja seda juba enda juriidiliseks katiseks. Euroopa kohus on loonud selles vallas juba pretsedendi ja minimaalne nõutud turvalisuse tase wifi võrgu jaoks on selle parooliga kaitsmine.

Igal juhul on minul kui tihedal kohvikukülastajal pidev häda, kuna pidevalt tuleb küsida “mis on teie wifi parool”? Teeme selle kõigile lihtsaks ja tuvastage minu isik ja andke mulle ometi juurdepääs internetile! Minu avalik Facebooki profiil ja seal sisalduvad andmed on niikuinii kõigile kättesaadavad. Enamik meist on nõus oma lemmikkohvikus enda nime ütlema ja kui mõni külastaja soovib anonüümsust, siis alati on võimalik kasutada parooli. Hoiame kasutajate elu lihtsana, pakkudes neile kiiremaid ja lihtsamaid võimalusi.

Tagasiside, ehk polling

Teine oluline faktor on tagasiside küsimine: me kõik arvame, et meie ärid on jube toredad, aga kust me sellele kinnitust saame? Loomulikult on parimaks tagasiside andjaks juba olemasolev külastaja! Tänased nutipõlvkonna liikmed armastavad tagasisidet anda: Facebook, TripAdvisor – oma kogemust jagatakse. Kasutame seda siis ära, et teada saada, kuidas me oma külastajate ootusi ületada saaksime!

 

Kasutusanalüütika

Ei ole paremat tööriista jälgimaks, kui kaua meie kliendid meie juures viibivad ja kus nad meie territooriumil täpsemalt liiguvad. Me kõik teame, et kaupluste kaubapaigustus on kõik strateegiliselt läbi mõeldud!

Uurime siis välja, mis on meie asutuse külastatavaimad kohad.

Demograafiline seis

Me peame tundma oma külastajaid ja kindlaks tegema selle kellele me täpselt orienteeruma peaksime! Mind tüüdatakse pidevalt reklaamiga mis mind ei huvita ja vajaliku info leidmine muutub iga päevaga järjest raskemaks. Minu iga tegevus on millestki tingitud ja kui selle käigus mind vajaliku infoga aidatakse, siis tegelikult minu külastuskogemus paraneb.

Reaalajas turundus

Anname enda soodustest ja uuendustest teada ennem ostu sooritamist!

Kliendisuhte hoidmine

Igalühel meist on igapäevased dilemmad, kuhu minna lõunale, kust osta uusi riideid, sünnipäevaks on külalistele torti vaja? Elu oleks märksa lihtsam, kui ma tean, kust ma vajalikud asjad kätte saan. Tuvastatud kasutaja puhul on võimalik teha suunatud reklaami, et lahendada juba eos tekkivaid igapäevaküsimusi. Me kõik teame, et enne sünnipäeva on Selveri köögist oodata soodustusi ja sooviksime teada ka seda, millal meie lemmik kohvikus uus menüü tuleb, Facebookis-s on võimalik näiteks reklaame näidata kasutajate nimekirja alusel!

Tänasel päeval ei ole enam võimalik tegutseda kui sa ei arvesta oma külastajate ootuste ja soovidega. Edukad on need, kes pakuvad head kogemust ja Wifi on midagi, mis aitab mõista sinu külastajaid hetkel, mis on sinu jaoks tegelikult määrav!