IT juhtimine ja IT juht

Meil kõigil on eeldatavasti olemas teenuspartner, kes aitab meil IT-ga tegeleda ja lubab vastutada ka muuhulgas IT juhtimise eest.

IT juht ja IT juhtimine

Kui ettevõttes on IT juht juba tööl, omatakse tihtipeale ülevaadet, millised on organisatsiooni vajadused. Kui IT juht puudub, toetutakse tavaliselt välisele partnerile.

Näide: kui küsida oma IT-partneri käest, kas meil on kõik korras, siis vastus on alati jah. Kui küsida: kas meie andmed on varundatud ja turvaliselt, siis loomulikult on siingi kohal vastus jah. Aga kui küsida, mis siis täpselt turvaline on ja kuidas andmed kaitstud on, siis on tavaliselt 1 vastus: aga kuidas vaja on?

Siin ongi suurim murekoht: asjad on tehtud nii, nagu keegi spetsialist “arvab” aga mitte nii nagu on vaja! Kui küsimusele järgneb küsimus, mitte täpsustus, siis ülima tõenäosusega on tingimused kokku leppimata. Kuidas saavad olla kokkuleppimata tingimused täidetud?

Tihti müüakse IT juhi teenust säravate märksõnadega nagu arenguplaan ja täielik haldus. Pahatihti on need aga terminid, millest ettevõttel sisulist kasu ei ole, sest oluline ei ole see, millise tootja arvutit on mõistlik osta vaid see, kuidas IT äri tegelikult toetab!

Millele ei pöörata tähelepanu?

Siin on vaid väike loen enamlevinud vigadest, mida puuduliku IT-juhtimisega igapäevaselt tehakse. (siia võib veel lisada paroolihaldus, uuendused, kaitsmata lõppseadmed jne.). Olgu veel mainitud, et seesugused vead ilmnevad tihti ka suuremates ettevõtetes.

  • E-mailid ebaturvaliselt seadistatud:Loe lisa, kuidas pahatihti oma paroole jagatakse.
  • Täpselt samamoodi käitutakse oma kodulehega.
  • Kas te teate, et kliendi telefoninumber ja e-maili aadress kuuluvad isikuandmete alla, mida tuleb kaitsta, ja mille käitlemiseks on AKI (Andmekaitse inspektsioon) loonud rea juhiseid?
  • Isikuandmete kaitse seadus ja Andmekaitse reform on midagi, mille kohta IT inimene ütleb, et osta on vaja uus CRM (kliendihaldusarkvara) – see on mikroskoopiline osa tegelikust seadusest.

Millised võimalused on kasutamata?

Olen üle 10 aasta tegutsenud IT sektoris ja oman kogemusi nii väikeste kui ka suurte firmadega. Olen juurutanud ettevõtetes ISO 9001 ja kokku puutunud ISKEga. Tean, kuidas töötavad IT firmad ja et tegelikud vajadused ei ole tihti need, millele lahendusi leitakse.

Eesti ettevõtete tootlikkus on madal: kas sinu müügimeeskond kasutab ära kõik müügivõimalused või jäävad osad pakkumused edastamata, kuna aega ei olnud.

On aeg lõpetada IT valdkonnas tulekahjude kustutamine ja hakata sellest hoopis kasu lõikama.

 

Soovid täiendavat infot, võta minuga ühendust!